top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תOr Horvitz

אל המערב (Into the West) - קליפורניה והמדבר האמריקני

עודכן: 30 בנוב׳ 2019


ארצות הברית היא מדינה מתעתעת. נדמה לנו שאנחנו מכירים אותה בגלל האמריקניזציה ההדרגתית שעוברת על ישראל בעשרות השנים האחרונות - הרי אנחנו אוכלים את מאכליה, צורכים באופן אובססיבי את תרבותה, סקרנים מהפוליטיקה שלה ומתרשמים מעוצמתה העולמית. בפועל, אני חושב שדווקא ההיפך הוא הנכון - במובנים רבים ארצות הברית היא אחת המדינות האקזוטיות ביותר שהייתי בהן, דווקא משום שהיא מעמתת אותך עם תבנית מלבנית שהחזקת עליה כל השנים. ארצות הברית היא אומנם מדינה אחת (וגם זה נתון למחלוקת) אבל היא מבטאת גיוון אינסופי בכל התחומים - טבע ונוף, תרבות, כלכלה, עיר וכפר, דרום וצפון, מזרח ומערב. היא ניו יורק - אבל היא גם המדבריות האדומים של נוואדה. היא לוס אנג'לס הסואנת, אך גם מקום משכנם של הרי סיירה נבאדה המופלאים. היא הכל מהכל, במובן הכי כוללני של המילה.

Yosemite National Park

ארה"ב היא בהחלט אחד היעדים המרתקים והמגוונים ביותר על הפלנטה הזו, וזה משום שהיא מאפשרת למטייל בה מגוון אפשרויות בלתי נגמר לטייל בהתאם לרצונותיו - בין אם אתם רוצים לטייל בשמורות הטבע היפהפיות והמתוחזקות היטב שלה; להסתובב בחופיה; ליהנות מעריה; או לטייל בין כפריה והאזורים החקלאים שלה. ארצות הברית מעניקה לכל מטייל בה את היכולת להרגיש כאילו הטיול הזה נבנה במיוחד עבורו, והכל בנוחות האמריקנית המפורסמת ובמחירים סבירים.

Hoover Dam

אנחנו (אשתי, שתחיה, ואנוכי) החלטנו להתמקד בחלקה הדרום מערבי של ארצות הברית, ולהתרכז במדינת קליפורניה הנפלאה ובמדבר האמריקני הגדול של נוואדה, אריזונה ויוטה. מערב ארצות הברית הוא אולי מושג גיאוגרפי, אבל הוא בה במידה גם מושג תרבותי אמריקני מאוד - המערב הוא אזור הספר האחרון עליו השתלטה ארצות הברית, ואתוסים היסטוריים רבים נקשרו בו - החל מהבהלה לזהב בסוף המאה ה-19, המשך בסיפורי המערב הפרוע וכלה בהצלחה הפנומנאלית של עמק הסיליקון בעשורים האחרונים. כל אלה, נשזרים ביחד עם הנוף הדרמטי המאפיין חלק זה של ארה"ב לכדי יעד תיירותי מרתק ונפלא, למרות (ואולי בגלל) ריחוקו הרב מישראל.

The Golden Gate

לחוף המערבי הגענו דרך לוס אנג'לס בטיסת איבריה עם קונקשן במדריד. הטיסה נוחה למדי, ובעיקר אפשרה לנו לגמוע מרחק רב במחירים סבירים. בשעות אחר הצהריים המאוחרות נחתנו בשדה התעופה, רצוצים אחרי כמעט 24 שעות בדרכים, ואחרי נסיעה קצרה התמקמנו בעיר Thousend Oaks, שהיא נקודת יציאה מצוינת לאחת האטרקציות היפות בחלק זה של העולם.

 

דרך החוף הפאסיפית (California State Route 1)


כביש מספר אחת מחבר בין לוס אנג'לס לבין סאן פרנסיסקו ועובר לכל אורכו באחת מנקודות המפגש היפות ביותר בעולם בין אדמה למים - לאורך כל אורכו מתנפצים גליו של האוקינוס השקט על מפרצים והרים דרמטיים, ויוצרים מחזה מרהיב. ביחד עם העיירות היפות המקשטות את האזור, כמו גם בעלי החיים המיוחדים, זוהי ללא ספק נקודת חובה לכל מי שנמצא בקליפורניה. אנחנו טיילנו יומיים באזור הכביש, עם עצירת ביניים במונטריי, ואני ללא ספק ממליץ להקדיש לו לפחות את פרק הזמן הזה - גם בגלל גודש האפשרויות אבל בעיקר כדי לאפשר לכם לטייל בנחת ולעצור בכל עת שאתם רוצים (וברוך השם, יש הרבה מקומות ששווים עצירה).

A seagull on the pacific coast

1. מורו ביי (Morro Bay)- עיירה קטנה לגדות מפרץ קטן על שמו היא קרויה. זהו למעשה שער הכניסה לכביש מס' 1, והוא בהחלט שווה עצירה. המפרץ מקסים ומיוחד מאוד, עם עשרות סירות דייגים העוגנות, וכשמאחורה מתרומם כתפאורה הסלע המפורסם של העיירה - שנראה כאילו הוא נשתל שם על ידי אלים קדמוניים. מכל מקום, השוטטות באזור המזח מומלצת מאוד, מה גם שזו אחלה הזדמנות לארוחת בוקר או צהריים טובה.

Morro Bay

2. פיידראס בלאנקאס (Piedras Blancas) - המגדלור הנמצא במקום בהחלט יפה, אבל הסיבה המרכזית בגינה מגיעים למקום היא דווקא נקודת התצפית על מושבה ענקית של כלבי ים שמנמנים וחמודים שנמצאים תמיד בשני מצבי קיום - או שהם שוחים, או שהם ישנים. המושבה כוללת מאות כלבי ים שאינם חשים ולו פרומיל של חשש מבני אדם, מה שמאפשר לבהות בהם באופן שוטף ולהתרגש מהאינטראקציות המשעשעות המתקיימות ביניהם, בעיקר כשכלב ים אחד מחליט לדרוך על עשרות כלבי ים אחרים בדרכו לקו הסיום. חוויה נהדרת ומומלצת ביותר!

Seals just wanna have sunbathing

3. מפלי McWay - מפלים יפהפיים ומרשימים ביותר - המים הזורמים מהם נשפכים, ובכן, ליבשה, והכל מתחבא בתוך מפרץ משגע עם מים תכולים. את המפלים הכי טוב לראות במסלול קצרצר בשם McWay Waterfall Trail, שמאפשר תצפיות רבות על המפרץ היפהפה. שימו לב - האזור עמוס ולא תמיד אפשר למצוא חניה בחניונים. במקרה הזה אפשר לחנות בצד הכביש, ובלבד שהגלגלים לא ייגעו בקו או בכביש (מסתבר שפקחי התנועה של הפארק הם אנשים קפדניים מאוד, מניסיון).

McWay Falls

4. גשר Bixby Creek - אחד המונומנטים האיקוניים ביותר בכביש החוף. אתם ממילא עוברים שם, מה גם שבאמת מדובר בנקודה מאוד יפה. נקודות התצפית היפות ביותר על הגשר נמצאות מדרום אליו, ובאמת שכל מה שצריך לעשות זה לעשות את הרכב בצד, לצאת (בזהירות) ולהתבונן במראה הזה.

Bixby Creek Bridge

5. הפארק המדינתי Point Lobos - פארק יפהפה שהוא למעשה יער עבות (קדימון למפגש הצפוי שלנו עם הסקויה, עצי הענק של קליפורניה) למרגלות האוקייאנוס. הפארק מזמן למטייל בו המון אפשרויות הליכה מקסימות וקצרות בין לשונות יבשה מהממות "המתנגשות" עם האוקייאנוס, היפות שבהן בעיניי הן Sea Lion Point Trail וה-Cypress Grove Trail.

Point Lobos State Park

לסיכום, כביש מספר 1 הוא חוויה ויזואלית יוצאת דופן, בעיקר משום שהוא ייחודי כל כך. אלה חמש הנקודות שלי אומנם, אבל האמת היא שאפשר לעצור בכביש בכל 2 קילומטר וליהנות מהנופים המצוקיים והדרמטיים האלה. טבע במיטבו.

The pacific coastline

לפירוט המסלול בגוגל מאפס, לחצו כאן

 

סאן פרנסיסקו (San Francisco)

כמו קייפטאון, ז'נבה או ריו דה ז'נירו - כך גם מי שהקים את סן פרנסיסקו חשב היטב בטרם בנה את הבית הראשון במיקום כזה יפהפה. מפרץ סן פרנסיסקו הוא פשוט מהמם, וכשזו התפאורה - קל מאוד לבנות עיר כל כך מוצלחת. אכן, סן פרנסיסקו היא אחת הערים היפות והכיפיות בארצות הברית, הגם שהיא מהיקרות שבהן. אנחנו ביקרנו בה שני ימים מלאים, ואלה ההמלצות המרכזיות שלנו:

San Francisco

1. גשר הזהב: אולי הנקודה המפורסמת ביותר בחוף המערבי. לי אישית יש נטייה להתאכזב ממקומות אותם ראיתי פעמים רבות כל כך בטלוויזיה אבל איכשהו, התמונות המפורסמות שלו לא מספרות את הסיפור כולו. כשמגיעים אליו, קשה שלא להתפעם מהנוף המרהיב של הגשר והמפרץ. מומלץ מאוד להגיע ביום עם ראות טובה, מאורע לא שכיח לנוכח הערפל הנפוץ באזור, ובעיקר לא לתת לאזהרות הרבות בגשר מפני קפיצה ממנו להשפיע על תודעתכם.

The Golden Gate as seen from the View Vista Point

שתי התצפיות משני צדדי המפרץ יפות ומומלצות מאוד (Golden Gate Bridge Welcome Center ו-Golden Gate Bridge View Vista Point). אני ממליץ ללכת לאורכו של הגשר ולאורך הגדה הצפונית של המפרץ עד לעיירה היפה סוסליטו (Sausalito), הליכה של כ-8 ק"מ עם נופים משגעים על המפרץ ועל העיר עצמה. משם אפשר לקחת סירה שתיקח אתכם לנמל העיר, דרך נופים נפלאים של המפרץ, גשר הזהב והאי אלקטרז. מומלץ ביותר.

Cruising from Sausalito to downtown San Francisco

Cruising from Sausalito to downtown San Francisco

2. הנמל - אזור ממוסחר ומאוד תיירותי אך יש בו קסם- נוף ראשון לים, שפע מסעדות, ברים ואומני רחוב. הנקודה המפורסמת ביותר במקום היא Pier 39, שידועה בזכות מושבת אריות הים השורצת על המצופים העשויים עץ.

אופציה נחמדה למסלול מעגלי היא ללכת לאורך המזרח עד לרחוב הייד (Hyde Street), לעלות איתו למעלה וליהנות מנופים נפלאים של בתי סן פרנסיסקו והמפרץ, ולאחר מכן לרדת עם הרחוב המפותל בעולם, הלא הוא רחוב לומברד (Lombard Street) עד לנמל (כ-4 ק"מ בסך הכל). אפשר לראות את המסלול בלינק המצורף.

3. צ'יינהטאון- אזור נפלא, הנחשב לאחד הרובעים הסינים האותנטיים והמרשימים ביותר בעולם. קודם כל, זו הזדמנות נהדרת לאכול אוכל סיני איכותי ולקנות מיני מוצרים אקזוטיים יותר ופחות. בנוסף, האזור מאוד יפה ומיוחד, בעיקר בגלל הצבעוניות המקשטת את רחובות הבתים.


 

אגם טאהו (Lake Tahoe)

כמעט 1,900 מ' מעל פני הים, תחום בין שתי מדינות שונות (קליפורניה במערב, נוואדה במזרח), משמש האגם האלפיני הזה כיעד תיירות ראשון במעלה לאמריקנים רבים, אבל פעמים רבות מדי הוא חומק מידם של הישראלים המגיעים לאזור. נתחיל במובן מאליו - מדובר באגם יפהפה, עם מים צלולים והרים ירוקים למרגלותיו, שמזמן למטייל בו שורת אפשרויות טיול מגוונות. בכלל, העובדה שהאגם משמש כאתר נופש לאמריקנים הופכת את תשתיות התיירות בו למצוינות - החל מבתי המלון האיכותיים במחירים זולים וכלה בשאר שעשועי ארה"ב (ובהם האפשרות להמר בחלקו המזרחי, השייך למדינת נוואדה).

1. הפארק המדינתי Emerald Bay: מפרץ הברקת ממוקם בחלקו הדרום מערבי של האגם וכולל בחובו תצפיות פנוראמיות מעולות על לשון הים שנכנסת ליבשה בינות עצי אורן. המלצתי המרכזית היא לרדת בשביל המוליך אל האגם וללכת משם לחוף Farley היפהפה עם המים התכולים. ההליכה למרגלות האגם היא פשוט נפלאה והמסלול נוח מאוד (כ-4.5 ק"מ הלוך וחזור).

2. נסיעה היקפית לאורך האגם: מדובר סך הכל ב-112 ק"מ של תצפיות ונקודות יפהפיות לעצירה. אני ממליץ בחום להיערך עם פיקניק בבוקר ופשוט לבחור באופן ספונטאני מקום לעצירה מול מי התכלת של האגם הנפלא הזה. המלצה לנקודות עצירה משובחות במסלול מעגלי רכוב סביב האגם אפשר למצוא בלינק הבא.

3. שיט בסירות פדלים: דרך נהדרת לחוות את האגם היא לשוט בסירות פדלים. הנוף של המים התכולים, הסירות הנחות על המים וההרים המעוטרים בעצי אורן הוא פשוט יפהפה. עם זאת, אזהרה בטאבו - המים באגם קפואים ורדודים, משמע שייתכן מאוד ותידרשו לדחוף עם רגליכם החסונות בתוך המים את הסירה עד שתגיעו למקום בו תוכלו לפדל. חברות רבות ב-South Lake Tahoe מציעות סירות פדלים ואטרקציות ימיות נוספות. אנחנו שכרנו את שירותיה של Kayak Tahoe וקיבלנו שירות הגון במחירים סבירים.

לסיכום, אגם טאהו הוא פנינת טבע מיוחדת, והוא בעיניי תחנת חובה בכל טיול שלכם בדרום מערב ארצות הברית, בייחוד אם אתם שמים פעמיכם מסן פרנסיסקו לפארק המפורסם ביותר בקליפורניה, ומהמפורסמים בעולם כולו, הלא הוא היוסמיטי.


 

הפארק הלאומי יוסמיטי (Yosemite National Park)

סלעי גרניט ענקיים, עצי ענק, עמק יפהפה, אגמים קרחוניים, בעלי חיים חופשיים - פשוט אין עוד מקום כזה. קשה להפריז ביופיו ובעיקר בייחודיותו של הפארק הלאומי המדהים הזה, שבקלות רבה זוכה בתואר אחד המקומות היפים ביותר שהייתי בימי חיי. טבע בראשיתי במובנו העמוק, ואכן לא סתם לפארק הלאומי הזה יש מקום של כבוד בהיסטוריה של המאבק לשמירה על איכות הסביבה.


Yosemite Valley

כביש מעבר טיוגה (Tioga Pass Road) הוא למעשה הדרך המתפתלת מהמדבר הקליפורני במזרח לפארק יוסמיטי והוא עובר בנוף משגע, המביא את המטייל תוך פרק זמן קצר מנוף מדברי לנוף מלא ההוד של יוסמיטי. בדרך, עוברים בשלושה אגמים יפהפיים - אגם Mono הנמצא בלב מדבר, ואגמי Ellery ו-Tioga הקרחוניים והיפהפיים, בשמורה עצמה. נקודת תצפית נפלאה נוספת היא אולמסטד (Olmsted Point)

Mono Lake

Tioga Lake

עמק יוסמיטי הוא המקום הפופולארי ביותר בקרב מטיילים, בעיקר כי הוא הנוח ביותר להגעה. מרבית המטיילים, שלא לומר כולם, ישנים בעמק ויוצאים משם למסעותיהם בפארק. המלצתי החמה - הזמינו מקומות זמן רב מראש כי היצע האפשרויות בעמק מצומצם. אנחנו ישנו באוהלים, אבל אני מציע שתשכחו את כל מה שידעתם על המושג "אוהלים". נכון, מדובר באוהל גדול, אבל לתוכו הוכנס חדר סטנדרט על כל המשתמע מכך, כולל מיטה זוגית מלאה ומזגן. אמריקה. המחירים, כמובן, בהתאם, ובכל זאת מדובר באפשרות לינה זולה יותר מהמלון בעמק. הדרך הטובה ביותר להתחיל לחקור את העמק היא בתצפית Tunnel View, המשקיפה על העמק כולו.

Yosemite Valley as seen from Tunnel View

מסלול מומלץ במיוחד בעמק הוא Yosemite Valley Loop Trail שהוא מסלול מעגלי בן 15-16 ק"מ לאורכו של העמק. אפשר בכיף גם לעשות חלקים ממנו, בעיקר את אלה הקרובים לאתרי הלינה. אופציה נוספת היא מסלול קצר המוליך למפלי Vernal, מפלים הזורמים כל השנה. כמובן שאם הגעתם בעונה (עד יוני-יולי) תוכלו לחזות במפל יוסמיטי, אך כשאנחנו הגענו (ספטמבר) הוא כבר היה יבש.


העמק מרשים ויפה, אבל אין דרך טובה יותר להסתכל על הפארק הנפלא הזה מאשר בתצפית מלמעלה, ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות נסיעה ל-Glaciar Point. באזור יש שלוש נקודות תצפית פשוט נפלאות - Glacier Point, Washburn Point ו-Sentinel Dome. ההמלצה המרכזית שלי ליודעי לכת היא לשלב בין נקודות התצפית האלה במסלול הליכה נפלא בן 7-8 ק"מ (לינק למסלול בגוגל מפות כאן).

Sentinel Dome

Glacier Point

אטרקציה מיוחדת נוספת ביוסמיטי היא ללא ספק עצי הסקויה, שהם בגדול העצים הגדולים בעולם. כאן נכנסת הבחנה בוטנית קטנה ומעצבנת - משפחת הסקויה מחולקת לסקויה ענקית, שהיא העץ בעל הנפח הגדול בעולם, ולסקויה נאה (המכונה רדווד, Redwood), שהיא העץ הגבוה בעולם. האמת שלצופה מן הצד זה לא באמת משנה - שני הסוגים נראים ענקיים, ושניהם ייחודיים לאזור הסיירה נבאדה בקליפורניה. ביוסמיטי יש שתי נקודות מפורסמות לראות את העצים האלה, האחת היא חורשת מריפוסה (Mariposa Grove), שהייתה סגורה בגלל שריפה בעת שביקרנו, והשנייה היא חורשת טולומן (Tuolumne Grove). במרבית ההמלצות ראיתי שמריפוסה מרשימה יותר אבל, מה אני אגיד לכם, למטייל הממוצע שגובהו כגובה אדם ממוצע, החוויה של צפייה בעץ כל כך ענק היא יוצאת דופן בשני המקומות, מה גם שחורשת טולומן נגישה יותר לעמק יוסמיטי.

פארק יוסמיטי הוא במובנים רבים גולת הכותרת של קליפורניה - קשה להאמין שבמקום קטן (באופן יחסי, בכל זאת גדול משטחה של מדינת ישראל) נמצא עושר גדול כל כך של טבע מהמם כל כך. אל תפספסו אותו, ואני מאוד ממליץ להקדיש לו לפחות שלושה ימים על מנת לאפשר לחקור ולתור אותו כראוי. איזה מקום נפלא.


 

לאס וגאס (Las Vegas)

לאחר הביקור ביוסמיטי התחלנו לשאת פעמינו מזרחה, בנסיעה בלתי נגמרת של שבע שעות לבירת ההימורים של העולם. אל תבינו אותי לא נכון, הנופים המדבריים בדרך הם נהדרים, אבל רפטטיביים בצורה כמעט קשה מנשוא. נסעת 30 ק"מ בתוך עמק לעבר הר, עלית עליו רק כדי לראות עמק זהה לעמק הקודם, וחוזר חלילה. אבל, בסיוע רדיו לוויני ומקץ שבע שעות, נגלתה מתוך האין המדברי האינסופי העיר המפורסמת כל כך, אחד מסמליה הבולטים של התרבות האמריקנית.

לאס וגאס היא כמו כוסברה. או שאוהבים אותה, או ששונאים אותה. אני חשתי שהיא מצועצעת מדי (למה לבקר במלון ונציה אם אפשר לבקר בונציה? למה לבקר במלון פריז אם אפשר לבקר בפריז? הבנתם את הקטע), יקרה מדי וחמה מדי. יש כאלה שמוצאים חן במוגזמות האמריקנית שהיא מבטאת, ומכל מקום אף אחד אחד לא יוכל להכחיש שביקור בעיר הוא חוויה אמריקנית אולטימטיבית, עוד צד מצדדיה הרבים של המדינה הזו.


בעיר יש שפע אפשרויות - החל מהסתובבות בין בתי המלון בשדרה המרכזית, הופעות בידור למיניהן (אנחנו היינו בהופעה של הקוסם דיוויד קופרפילד והיה נהדר, גם אם יקר) וקניות, שהן דווקא זולות ביחס לשאר ארה"ב (אנחנו היינו ב-Las Vegas North Premium Outlets והוא היה גדול וזול). וגאס היא גם הזדמנות להתפנק במלון ברמה גבוהה במחירים זולים יחסית בגלל התחרות העזה בין המלונות.


וגאס היא גם נקודת יציאה לכמה אטרקציות נהדרות בסביבתה:

1. סכר הובר (Hoover Dam): מונומנט איקוני ויפהפה, בעיקר בגלל קונטרס הצבעים בין נהר הקולורדו, הסכר והמדבר. הסיור בסכר כולל ביקור והדרכה על האופרציה המורכבת של הפעלתו, בצד גישה לנקודות צילום נהדרות על הנהר.

Colorado River as seen from Hoover Dam

2. אגם מיד (Lake Mead) - אגם יפהפה בנוף מדברי שנוצר כתוצאה מסכירתו של נהר הקולורדו על ידי סכר הובר. מומלץ לעצור בנקודות שונות לאורך האגם (Boulder's Beach, Sunset View Scenic Overlook הן נקודות עצירה נהדרות בקרבת הכביש) וגם להיכנס - המים חביבים, בייחוד בחום הקיץ.

Lake Mead

 

הפארק הלאומי ברייס (Bryce National Park)

מוגאס התחלנו בטיול מעגלי אל שמורות הטבע היפהפיות של המדבר האמריקני. היעד הראשון שלנו היה ברייס, שנמצא כארבע שעות נסיעה ממרכז וגאס. מדובר בפארק קטן אך יפהפה, שעיקרו עמודי סלע מזדקרים עד האופק, בגובה של כ-2,500 מ'.

Bryce National Park

בפארק יש שתי אפשרויות מרכזיות -

1. לנסוע על בסיס הרכב לאורך שפת הקניון לנקודות תצפית מרהיבות על הפארק (המלצה למסלול תצפיות אפשר לראות בלינק הזה). המרחק של הכביש כולו הוא כ-50 ק"מ מהיישוב ברייס ועד ל-Rainbow Point, נקודת התצפית הדרומית ביותר.

Bryce National Park

2. ללכת בקניון עצמו - חוויה שונה, ייחודית ויפהפייה. המבט הנשקף על הפארק מלמעלה שונה בתכלית השינוי מהטיול בין עמודי הענק הביזאריים האלה. מסלול מומלץ במיוחד הוא Queens Garden Trail, מסלול לא קשה בן 3 ק"מ המוליך מ-Sunrise Point ל-Sunset Point (בין הנקודות מפריד כקילומטר של הליכה על שפת הקניון).

Bryce National Park

לסיכום - ברייס הוא שמורת טבע יפהפייה, ובעיניי אסור לפספס אותה בכל טיול לאזור.

Bryce National Park

 

פייג', אריזונה (Page, Arizona)

פייג' היא עיר קטנה ולא כל כך מעניינת. יתרונה הגדול הוא במיקומה בצד שלוש אטרקציות תיירותיות מעולות:

1. אגם פאוול (Lake Powell)- אגם מדברי נהדר בקרבת העיירה. אזור נהדר לרביצה, למנוחה ולשחייה, כמו גם לתצפיות נהדרות (המומלצות שבהן הן Whaweap Overlook הקרובה לכביש ו-Alstrom Point המרוחקת למדי). אפשרות נהדרת נוספת, שלא יצא לנו לעשות בעצמנו (הגם ששמענו על כך המלצות רבות), היא לשוט בספינה או בסירה באגם המיוחד הזה, בעל המבנה המוזר להפליא.

Lake Powell

2. פרסת נהר הקולורדו (Horseshoe Bend): במרחק של 20 דק' הליכה מכביש 89 מתחתר נהר הקולוראדו בפראות וירטואוזית, ויוצר את אחד מתוואי הנוף המיוחדים והיפים בנמצא. הצבע הכחול-עמוק של הנהר ואדמת המדבר האדומה של אריזונה משתלבים לכדי תמונת נוף יוצאת מהכלל. כשאנחנו טיילנו במקום הוא היה בחינם אבל לאחרונה הוחלט להחיל דמי כניסה לאתר.

Horseshoe Bend

3. קניון אנטלופ (Antelope Canyon): כל מי שפתח אי פעם מחשב ראה את התמונה האיקונית של הקניון הזה מבצבץ משולחן העבודה שלו, ובצדק רב. לאורך מיליוני שנים חלחלו מים בתוך נקיק צר של אדמה חולית ויצרו מראה סוריאליסטי ומשובב נפש של ערוץ עמוק המחופה בקירות אדמה כמעט חלקים.

Antelope Canyon

הקניון נמצא בשטח של שבט הנבאחו, ומנוהל על ידם באופן מלא. כתוצאה מכך, מחירי הכניסה לקניון הם גבוהים למדי (20-40 דולרים), והתשתית התיירותית בסיסית ביותר (שירותים; הדרכות וכדומה). בקניון יש שתי אפשרויות טיול - הקניון העליון (Upper Antelope Canyon) והקניון התחתון (Lower Antelope Canyon). הקניון העליון יקר יותר (כמעט פי שתיים) והמוני יותר, אך יש בו יותר משחקי אור וצל עבור חובבי הצילום. כשנכנסים לקניון שוכחים מהמחיר - המקום פשוט יפהפה, ונראה כאילו לקוח ממאדים. שווה כל סנט.

Antelope Canyon

Antelope Canyon


 

גראנד קניון (Grand Canyon)

האם יצא לכם אי פעם להביט בהיסטוריה הגיאולוגית של כדור הארץ? כאן, בגראנד קניון, זה אפשרי. במשך מיליוני שנים חצב נהר הקולורדו באיטיות אך בעיקשות והעמיק את הקניון עד לעומק בלתי נתפס של 1,600 מ' בממוצע. התוצאה - אחת משמורות הטבע היפות ביותר בארה"ב, והאמת שגם בעולם כולו.

The Grand Canyon

בדומה לברייס, גם כאן יש שתי אפשרויות טיול מרכזיות:

1. נסיעה ברכב פרטי ובחלקה באוטובוס של שמורת הטבע (הנסיעה בו חינם לאחר שנכנסתם) לאינספור נקודות תצפית על הקניון (המלצות לנקודות היפות ביותר בלינק הבא), ביניהן מחבר שאטל יעיל וחינמי של הפארק.

The Grand Canyon

2. שפע מסלולי הליכה, מרביתם קשים ומאתגרים וכוללים ירידה לנהר עצמו. אופציה קלה ונוחה לטיול כיפי בין התצפיות בשמורה היא ה-Rim Trail, שעובר בין Hermit's Rest לבין Monument Creek Vista (פירוט המסלול כאן). המסלול הוא חד כיווני, אבל אפשר להתבסס על השאטלים של השמורה מנקודת הסיום. הליכה יפהפייה נוספת (אך קשה יותר) מוליכה מ-South Kaibab Trailhad לתצפית בעלת השם המבטיח Ooh Aah Point. מדובר בהליכה של 1.2 ק"מ לכל כיוון, אבל מדובר בירידה (ובעלייה) לא פשוטה של כ-217 מ'. דרך טובה ליודעי לכת שלא יכולים או רוצים לרדת כל הדרך לנהר עצמו.

The Grand Canyon

 

אחרי גראנד קניון הנפלא הגיע זמננו להיפרד, בצער רב, ממדבריות ארה"ב ולשים פעמינו חזרה לעיר ממנה נחזור לארץ, לוס אנג'לס (Los Angeles). ובכן, מדובר בעיר ענקית ופקוקה ואנחנו השתדלנו להיות בה זמן מועט ככל האפשר. עם זאת, הביקור במצפה הכוכבים גריפית' (Griffith Obsrvatory) הוא תחנת חובה לכל מי שמזדמן לעיר הזו - הנוף הנשקף ממנו על העיר כולה ועל השלט המפורסם של הוליווד הוא מדהים.

Spectacular views of LA as seen from Griffith Observatory

Hollywood Sign

עם המבט לאוקייאנוס השקט שבאופק, וכשמאחורינו אלפי קילומטרים של החוף הפאסיפי, רכס הסיירה נבאדה ומדבריות ארצות הברית, ניתן היה לחוש באמת עד כמה המדינה הנפלאה הזו מגוונת, וכיצד הגיוון הוא שבמידה רבה מגדיר אותה ועושה אותה למה שהיא - המדינה החזקה והעשירה בתבל, זו שבאמת מבטאת הלכה למעשה את המוטו המוטבע על חותמה הרשמי של המדינה - "מתוך רבים אחד". וסעמק, אילו נופים היא מחביאה בתרמילה.

The famous Half Dome, Yosemite National Park

 

5 טיפים של אלופים

1. בכל כניסה לפארק לאומי אפשר לקבל מהריינג'ר בכניסה דף מידע מסודר של מסלולי ההליכה בפארק בחלוקה לרמות. פשוט, קל ונוח.

2. החלטתם לנסוע ביום אחד מיוסמיטי ללאס וגאס? ברכותיי - תכננו בהתאם היכן תתדלקו כדי לא להיתקע.

3. כמעט תמיד שווה לרכוש את ה-US Park Pass, שמאפשר כניסה חינם לכל שמורות הטבע הלאומיות של המדינה למשך שנה.

4. לצעירים שבינינו - כן, יש Refill. כן, זה בחינם.

5. רוצים להוזיל את מחיר הטיסה ומוכנים לעשות קונקשן? שדה התעופה בלוס אנג'לס (LAX) יהיה כמעט תמיד אפשרות ההגעה הזולה ביותר למערב ארצות הברית.

Tuolumne Grove

 

מלונות מומלצים ולא מומלצים

1. ניוברי פארק (Newbrry Park) -Premier Inns Thousnd Oaks. מוטל נחמד וזול למי שנוחת בלוס אנג'לס ורוצה להתקדם לקראת כביש החוף הפאסיפי. הוזמן ב-Booking.

2. סן פרנסיסקו - European Hostel. הוסטל מחריד במיקום נוראי. עשו כל מאמץ לברוח משם, גם אם זה אומר לשלם קצת יותר כסף. הוזמן ב-Booking.

3. סאות' לייק טאהו - Blue Lake Inn. מלון זול ונהדר, עם בריכת שחייה וג'קוזי. מומלץ מאוד. הוזמן ב-Booking.

4. לאס וגאס - מלון Excalibur המפורסם. קצת ישן והמחיר בהתאם, אבל בעינינו מצוין ושווה מאוד את התמורה. הוזמן ב-Booking.

5. אוהלים - דרך מצוינת לאלה מביניכם שרוצים להוזיל את העלות, גם (ובעיקר) בשמורות הטבע אך גם בשאר המקומות. אנחנו בחרנו באופציה הזו לא מעט, אך דעו שגם כאן צריך להזמין מראש, בוודאי בשמורות טבע.

San Francisco Harbour

 

מסעדות מומלצות

1. מונטריי - Sandbar & Grill. מסעדה מעולה ולא יקרה ממש על שפת המים.

2. דני'ס (Danny's) - רשת דיינרים מפורסמת ומאוד פופולארית בחוף המערבי. אנחנו נהנינו מאוד למלא את התשוקות הגסטרונומיות שלנו באמצעותה - החל ממילקשייקים אימתניים, המשך בפנקייקים ענקיים וכלה בהמבורגרים לא רעים בכלל. מומלץ.

3. באבה גאמפ - Baba Gump Shrimp & Co. רשת מצוינת, ששמה מוכר לכל מי שאי פעם ראה את הסרט פורסט גאמפ. מלבד הרפרורים בכל מקום לסרט, מדובר ברשת טובה שמגישה אוכל טרי ולא יקר, בדגש על דגים ופירות ים.

4. לאס וגאס - ההמלצה המרכזית שלנו היא לא לאכול בשדרה, ובוודאי לא במלונות. המחירים יהיו לרוב יקרים הרבה יותר. אנחנו אכלנו ב-La Mojarra Loca ונהנינו מאוד.

5. לוס אנג'לס - Trattoria Farfalla los Feliz היא מסעדה איטלקית, ביתית ומצוינת בקירבת גריפית'.

Olmsted Point

 


2,236 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page